Main Article Content

Authors

Faced with the new trends of globalization and knowledge economy, strengthening entrepreneurship has become a development strategy, followed by a large number of coulltries, regardless of their level of economic and social development, such as India, the United States, United Kingdom, Canada and Chile (Angelelli alld Llisterri, 2003; Bygrave, 1998).

 

In Colombia, since the beginning ofthe eighties, both the State and the uníversities, has given a strong impetus to business creation and entrepreneurship development. Amid this great activity one might ask, What is the contributioll of these courses to the development of its participants?

 

This research incorporates the experience of the past 7 years of the MBA program of INALDE University ofLa Sabana with its course NAVES. The study presents encouraging data but also shows c1ear weaknesses: 32% of the projects of the NAVES course have begun work as companies legally constituted and 46% of graduates has conducted a start up . These percentages show that the goal of developing entrepreneurship has been achieved.

Pilar Sepúlveda

Ingeniera Industrial, Universidad Libre de Colombia. Actualmente, asistente de investigación INALDE - Universidad de la Sabana. Coordinadora de Organizaciones y Métodos CDI Software, Bogotá - Colombia

Francisco Zúñiga

Administrador de Empresas, Universidad de los Andes. Especialista en Mercadeo, Universidad EAFIT. Máster en Administración con Énfasis en Negocios Internacionales, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey. Docente del Instituto del Instituto de Posgrados de la Universidad de la Sabana en áreas de Emprendimiento y Desarrollo de la Capacidad Empresarial. Miembro del Grupo de Investigación en Cultura Emprendedora de la misma Universidad, Bogotá - Colombia

German Fracica

Estadístico, Universidad la Salle. Magister en Administración de Empresas, Universidad de los Andes (MBA). Actualmente, Jefe del Departamento de Estadística de la Bolsa de Valores de Bogotá. Director del Grupo de Investigación en Cultura Emprendedora. Director de la Unidad de Emprendimiento, Universidad de la Sabana, Bogotá - Colombia
Sepúlveda, P., Zúñiga, F., & Fracica, G. (2011). ENTREPRENEURSHIP COURSES IN MBA PROGRAMS: A CASE STUDY ON IMPACT ASSESSMENT. Cuadernos De Administración, 24(39), 61–74. https://doi.org/10.25100/cdea.v24i39.381