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This article presents the experience gained by a research group from the Simon Bolivar University of Barranquilla-Colombia, after carrying out a project which consisted in the building of a communication system and the development of a group of strategies that will impulse the advantages of the Colombian Caribe as a touristic place, with the goal of improving the economic and social development of this Colombian region and making it an attractive place for national and foreign tourists, who, through the web page created as central strategy, could visit and enjoy the different tourism types it can offer: ecologic, adventure, health, cultural, beach and sun, among others. The research results showed the formation of a group of businessmen in the tourism sector, working in partnership under the support of a ICT’s platform that enables them to promote their services through collaborative designed web page and, the potential tourists to know the advantages of the Caribbean as a tourist destination

Adriana Uribe Uran

Magíster en Administración de Empresas, Universidad del Norte. Especialista en Gerencia de Empresas, Universidad de Santander. Administradora de Empresas, Unidad Universitaria del Sur. Diplomada en Investigación de la Universidad Simón Bolívar y en Emprendimiento de la Universidad del Norte. Líder del Grupo de Investigación Gestión Organizacional, categoría C Colciencias. Directora del Programa Administración de Empresas, Universidad Simón Bolívar, Barranquilla - Colombia

Alexis Messino Soza

Estudiante de Doctorado en Ingeniería del Software, Universidad de Vigo - España. Especialista en Alta Gerencia de la Universidad Autónoma del Caribe. D.E.A (Diploma de Estudios Avanzados) en Ingeniería de Software, Universidad de Vigo - España. Ingeniero de Sistemas, Universidad del Norte. Líder del Grupo de Investigación Ingebiocaribe, categoría D Colciencias. Docente e investigador  Programa de Ingeniería de Sistemas Universidad Simón Bolívar, Barranquilla - Colombia
Uribe Uran, A., & Messino Soza, A. (2011). ICT, partnership and tourism, three factors united to promote the. Cuadernos De Administración, 26(43), 129–138. https://doi.org/10.25100/cdea.v26i43.429