Main Article Content

The aim of this paper is to show the interaction of the various links and their respective segments that make up the production chain of yellow Pitahaya, the use of commercial surveillance allowed to study the aspects related to customers, suppliers and companies, markets, the evolution needs, providers, among others. Moreover, the instrument known as prospectively agenda was used, which is a strategic management process which makes evident the chances of successful development projects, making organized activities through work plans that guide the activities, giving clarity about the resources and capacities available for the fulfillment of the objectives when it came to commercial surveillance of yellow pitahaya.

Henry Mosquera

Doctor en Administración y Economía, Magister en Ciencias de la Organización, Especialista en Marketing y Administrador de Empresas, Universidad del Valle, Cali-Colombia

Benjamín Betancourt

Magíster en Administración de Empresas y especialista en Gerencia Estratégica y Prospectiva. Profesor de la Facultad de Ciencias de la Administración de la Universidad del Valle. Director del Grupo de Investigación Previsión y Pensamiento Estratégico, Categoría A 1- Colciencias

Julio César Castellanos

Economista de la Universidad de San Buenaventura, candidato a Magister en Políticas Publicas de la Universidad del Valle

Luis Enrique Perdomo

Estudiante de Maestría en Administración, Universidad del Valle.Contador Público, Universidad del Valle. Asistente De Docencia del Grupo de Investigación Previsión y Pensamiento Estratégico reconocido por Colciencias en la Categoría A
Mosquera, H., Betancourt, B., Castellanos, J. C., & Perdomo, L. E. (2011). Surveillance commercial of the production chain yellow pitahaya. Cuadernos De Administración, 27(45), 75–93. https://doi.org/10.25100/cdea.v27i45.445